Co i jak z tą klimą?

oszty montażu klimatyzacji mogą zamknąć się w liczbie z trzema zerami. Największy koszt to oczywiście samo urządzeni chłodzące powietrze. Koszty te wahają się pomiędzy 2, a 6 tysiącami. Moc i wydajność tego sprzętu determinuje wię

Co i jak z tą klimą? montaż klimatyzacji gdańsk
Wydajność cieplna budynku ulegnie nie małej poprawie po założeniu klimatyzacji. Ale czy warto wydawać pieniądze w , oczywiście, że tak- krótko o tym czemu.

Montaż i kosztorys

Koszty montażu klimatyzacji mogą zamknąć się w liczbie z trzema zerami. Największy koszt to oczywiście samo urządzeni chłodzące powietrze. Koszty te wahają się pomiędzy 2, a 6 tysiącami. Moc i wydajność tego sprzętu determinuje większość kosztów, dlatego ważne jest, aby klimatyzację odpowiednio dobrać do naszych potrzeb. Nie warto w tym przypadku kupować sprzętu, który schłodzi dwa razy więcej przestrzeni niż posiadamy.

Po wybraniu całego sprzętu przychodzi moment samego montażu, który potrwa około 2-3 dni. Oczywiście w zależności od złożoności i poziomu skomplikowania samego przyłącza. Jednak klimatyzatory na jedno pomieszczenie udaje się zamontować właśnie w takim czasie.


Klimatyzacja- bardzo potrzebna

Kwestie ogrzewania w domu czy mieszkaniu to dość oczywista sprawa przy budowie czy planowaniu budynku. Mało kto jeszcze 10 lat temu myślał także o schładzaniu pomieszczeń, gdy upał da się mocno we znaki. dlatego też dzisiaj sporo osób kupuje klimatyzatory typu split i montuje je w pomieszczeniu, gdzie przybywa się najwięcej czasu. Takie urządzenia składają się z dwóch części, jednej wewnętrznej, która montowana jest przy suficie oraz z części zewnętrznej, która odpowiedzialna jest za doprowadzenie chłodnego powietrza do wewnątrz.

To najprostsza konstrukcja, która daje się zastosować w większości istniejących budynków. Wystarczy jedynie wybić kilka dziur w ścianie i gotowe. Co prawda jest to mało eleganckie i niektórym może się to nie spodobać, ale pewnie zmieniliby zdanie w bardzo upalny dzień.


O czynnikach chłodzących

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://strefahitow.com.pl/